Vores primære kunder er typisk virksomheder fra 15-20 til 100 ansatte, ofte uden egen marketingsafdeling - og/eller kunder, der ikke ønsker at bruge en formue på reklamebureauer. Vores kunder har ofte et meget fagligt fokus og er yderst kompetente inde for netop det område, deres virksomhed beskæftiger sig med. Derfor sker det gerne at det ikke lige er markedsføringen der ligger højest på prioritetslisten - og det er her vi kommer ind i billedet!
Vi tager kundens indsigt i markedet og viden om produkterne og lægger det sammen med vores kommercielle kompetencer. På den måde kan vi udarbejde effektive og gennemtænkte løsninger, der er skræddersyet til det behov den enkelte kunde har.
Struds eller bambi?
I dialogen med nye kunder, oplever vi ofte to typer af kendetegn. Disse kan med lidt kreativitet sidestilles med karaktertræk fra to velkendte dyr, nemlig en struds og en bambi.
I første tilfælde, strudsen, møder vi virksomheder der er bange for at investere deres ressourcer i markedsføring af frygt for at fejle og at noget skal gå galt. Derfor stikker de hellere hovedet i busken og falder tilbage i driften, som om intet var sket. Disse mangler hjælp til at komme igang - og med små skridt kan man allerede være på vej mod at indfrie nye mål. Det kræver bare at man tager beslutningen!
I andet tilfælde, bambien, er der ikke mangel på lyst eller gode ideer - tværtimod. Her bliver der igangsat en masse initiativer, uden dog helt at have overblik og viden om, hvad der fungerer bedst. Her er udfordringen at få skabt et fokus og skåret ind til det konkrete og vigtigste, for derigennem nemmere at kunne styre og måle sine aktiviteter. Dette er alt andet lige en mere effektiv vej til at nå sine målsætninger.